Velence 25-26 (Nem gyártott)

Korábban gyártott hajótípus. VELENCE 25-26 Ennek a gyönyörű, klasszikus formavilágú elektromotoros kishajónak a fejlesztése – Csőregh Zoltán megbízásából, Simongáti Győző tervei alapján – 2003-ban kezdődött. A cég nevéhez fűződik az ősminták, a hajótest és fedélzet szerszámok, valamint a prototípus elkészítése. Az első hajókon szerzett tapasztalatok alapján végzett módosítások, fejlesztések után megindult a típus sorozatgyártása, melyet hamarosan követett a 26 lábas változat. A PAUGER műhely közreműködésével karbonból is készültek hajók, amelyek a kisebb súlynak, valamint a megnövelt motor teljesítménynek köszönhetően már jelentős sebességnövekedést értek el. A hajók gyártását 2007-ig cégünk végezte. A hajóval kapcsolatban bővebb információ: www.velence25.hu Hossz: 7,65 m Szélesség: 2,45 m Merülés: 0,45 m Súly: 1,5 t Teljesítmény: 2 x 12 kW Befogadóképesség: 7 fô A neve a Velencei-tavat idézi, a Balatonra szánták, legnagyobb sikereit azonban Nyugat-Európa tavain aratja. Ennek ismeretében azonban nem csoda, ha a termékcsalád új modellje már az elegáns európai tavakon megszokott elvárásoknak kíván megfelelni. Az új modell, a Velence 26’ bemutatója a Balatonon, a füredi Silver Resort elegáns mólójánál zajlott. Elsô benyomás: a hajó kiválóan illik az elegáns környezethez, ebből gyanítom, hogy a Wörthi tavon vagy a Chiemsee-n sem fog szégyent vallani. Orrfedélzetén kőris berakásokkal díszített mahagónit találunk, ami megadja a hajó alaphangulatát, stílusát. Erre erősítenek a veretek, a műszerek, a kormány, illetve az általános formavilágs. A Velence 26’ megjelenésében erősen emlékeztet a ’60-as években híressé vált Riva Aquarama motorcsónakra, tehát a divatos retro irányzat képviselőjével van dolgunk. A hajó azonban csak a külsőségekben idézi a múltat. Anyagaiban és az alkalmazott műszaki megoldásokban a legkorszerűbbet nyújtja. A karbon hajótest a Pauger műhelyben épült, és nem hoz szégyent jó nevű gyártójára. A motor és az elektronika német-szlovén fejlesztés, világviszonylatban is az élvonalat képviseli. 235 V feszültségen 40 kW teljesítményt produkál, a hűtésről egy zárt olajrendszer gondoskodik. Környezetbarát hajó lévén ez is bio-olajjal van feltöltve. Illúzió, ha valaki motorcsónaknak gondolja pusztán a megjelenése alapján. Az illető hajó ugyanis nagyon kevéssé motorcsónak. Kezdjük a hangjánál, ami nincs neki. Az indulást nézve a némafilm-korszak jut eszünkbe, ugyanis a viszonylag szerény teljesítményű hajó nagy nyomatékkal indul és imponálóan jól gyorsul. A hang lemarad a filmről, esetünkben a zongoraszó helyett madárcsicsergés és a parton nézelődők beszélgetése jelenti a kísérőzenét. Bár a bemutatott hajó végsebessége közel 30 km/h, ebben a tekintetben is távol áll egy motorcsónaktól. Különösen igaz ez, ha a hatótávolság szempontjából kedvező tíz kilométeres sebességet nézzük, amit akár 4-5 órán keresztül is képes tartani. A stabilitáson meglepődünk, a középen elhelyezett, hétszáz kilónyi akkumulátor tőkesúlyként stabilizálja a lapos feneke miatt amúgy sem túl billegős hajót. Ez az elektromos hajó sokkal közelebb áll a vitorlásokhoz, mint a motorcsónakokhoz. Eladási adatai is azt mutatják, hogy nem motorcsónak helyett veszik. Sem itthon, sem külföldön. Kipróbálva is vitorláshajó-szerű élményt nyújt, még siklásban is. A hajótest ugyanis hihetetlenül könnyű, alig több mint 300 kiló. Ennek nagy része az akkumulátor csomagtól származik, ami hátul, a motortérben van elhelyezve. Az orr így egészen könnyű. Siklásban játékosan pattoghat a hullámokon, ami szinte jolle-érzetet kölcsönöz. Élmény. Egyetlen szűk keresztmetszet a hatósugár. Még a csökkentett sebességgel is csak kb. ötven kilométert tudunk vele menni, ami a Balaton egészét tekintve még mindig kevés. Igaz, tovább csökkentve a sebességet, a hatósugár már radikálisan növekszik, akár kétszáz kilométeresre is, de aki hosszú távot akar hajózni, általában nem szán erre egy teljes napot. Az is igaz, hogy a Balaton szinte minden hajóhoz képest nagy, ha egynapos túrában gondolkozunk. Lehet, hogy nincs is igazi baj ezzel a hatósugárral?

Keresés

Friss híreink

  • SELDÉN Roll
    SELDÉN Roll

    A legújabb D 30-ashoz, ami először készült egy nagyon spéci SELDÉN Roll árboccal, elkészült egy Code O vitorla, ami tovább növeli a hajó amúgy is kiemelkedő sebesség potenciálját.

  • Az ígért képek …
    Az ígért képek …

    Az ígért képek a legújabb D 30-as belső kialakításáról, amely jelentősen eltér a korábban készült hajók belső kialakításától. Átalakítottuk az ügyfél kedvenc székeit süllyeszthető/forgóra és ezek kerültek be a bal…

  • Jumpstag
    Jumpstag

    Azok a DOLPHIN 30-as tulajdonosok, akik később kapcsolódnak be a versenyzésbe utólag is megkapják hajójukra a „Jumpstag”-ot, ami az árboc csúcsát merevíti a verseny vitorlák többlet terhelésének megtartására. Legutoljára a…

Kategóriák

Cimkék